Eindelijk weer een update! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Eva - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een update! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een update!

Blijf op de hoogte en volg Eva

07 Juli 2013 | Australië, Agnes Water

G'day mates, how're you going?

Jaja mensen, het is al weer enige tijd geleden dat ik iets heb geschreven. Mijn Engels gaat met sprongen vooruit en mijn Nederlands wordt met de dag slechter. Als ik Nederlanders ontmoet, spreek ik liever Engels met ze dan Nederlands, omdat dat gewoonweg makkelijker voor me is. Het is erg raar dat je je eigen taal zo snel vergeet. Maar dat terzijde.

Ondertussen heb ik weer van alles meegemaakt. Na Toon en Adrie te hebben opgezocht, ben ik nog ongeveer een week in Sydney gebleven. Toen we weer een keer naar Bondi Beach gingen, waren ze opnames aan het maken voor Bondi Rescue. En ja hoor, wie loopt daar in haar bikini voor de camera: juist, ik. Zodra ik het zag, was het maken dat ik wegkwam. Niet heel Nederland hoeft mij in bikini te zien. Dat er al een aantal bikinifoto's op facebook zijn verschenen is al erg genoeg! Na Sydney ben ik naar Newcastle gegaan en daarna naar Port Macquarie. Het waren niet de beste en mooiste steden die ik gezien heb, maar ik vond het wel de moeite waard om naar toe te gaan. Na Port Macquarie ben ik naar Coffs Harbour gegaan. Daar zou ik mijn duikbrevet gaan halen. Helaas ging dat wegens omstandigheden niet door, dus werden duikplannen uitgesteld tot Byron Bay, de next stop. Ik verwachte erg veel van Byron Bay, omdat ik er van meerdere mensen goede verhalen over had gehoord. Eenmaal aangekomen daar, vond ik het een beetje tegenvallen. Ik had verwacht dat het een grote stad was, maar dat was het dus absoluut niet. Ondanks dat heb ik het toch super naar mijn zin gehad. Enorm veel leuke mensen ontmoet en 2 Duitse meisjes die ik in Canberra heb ontmoet (en met wie ik in Sydney ben opgetrokken), wachtten mij op van de bus. Dat was een super leuke verrassing! Uiteindelijk verbleven we in hetzelfde hostel. Het was echt een geweldige tijd daar! De achtertuin van het hostel, was de toegang tot het strand. Dus iedere avond na de nodige drankspelletjes gingen we naar het strand om daar wat rond te hangen. Ook zijn we vanuit daar naar Nimbin gegaan, een klein hippieplaatsje. De busrit (inclusief reggaemuziek!) er naar toe was op zichzelf al geweldig. Het was een hippiebus die bijna uit elkaar viel, zo oud dat ie was. De rit duurde anderhalf uur, met name omdat het busje gewoonweg niet genoeg pk had om de heuvel op te komen. Het ding rammelde van alle kanten. Erg hilarisch! Toen we in Nimbin aankwamen, kwamen er gelijk oude hippies op ons af die wat wilden verkopen. En dat was geen fruit zullen we maar zeggen! Nimbin zelf was niet zo boeiend. Gewoon 1 straat die een beetje in de jaren '70 is blijven hangen.
Ook heb ik in Byron Bay mijn PADI Open Water gehaald. De eerste dag kregen we zwembadles en theorieles. Niets bijzonders dus. Maar de tweede dag gingen we de zee op om te gaan duiken bij Julian Rocks. De eerste duik van die dag was gewoon een plezierduik om aan het duiken te wennen. De tweede duik van die dag moesten we wat oefeningen doen. We hebben die dag verschillende tropische vissen gezien, een schildpad, enorm veel haaien, stingrays, eaglerays en zelfs een mantaray. Het was echt een geweldige ervaring. De tweede dag hadden we onze derde en vierde duik. Bij de eerste duik van die dag zijn we ongeveer 12 meter diep gegaan en de tweede duik was ongeveer 17 meter diep. Als onderdeel van de cursus moesten we onze duikbril volledig afdoen onder water om deze vervolgens weer terug op te zetten en het water eruit te laten lopen. Dit alles gebeurde op de bodem van de zee tussen ongeveer 6 slapende haaien. Een ervaring op zich. Toen we daarna verder zwommen, wees de duikinstructeur naar een haai die recht op me af kwam zwemmen. Hij langs me heen op ongeveer een meter afstand. Daarna keek ik achter me, was de haai omgekeerd en achter me aan gaan zwemmen. Echt een geweldige ervaring. Hoeveel mensen kunnen nu eenmaal zeggen dat ze zijn achtervolgd door een haai van circa 3 meter (en dat na kunnen vertellen)! Na deze duiken was de PADI in the pocket en was het tijd om Byron Bay te verlaten. De volgende dag zijn we vertrokken naar Surfers Paradise. Toen ik daar aankwam, deed het me meteen denken aan Miami. Vraag me niet waarom, want ik ben nog nooit in Miami geweest. Er was niet zoveel te beleven in Surfers Paradise, dus zijn we daar ook maar een paar dagen gebleven. Na Surfers Paradise zijn we naar Brisbane gegaan. Op zoek naar een baan. Ik heb 2 weken lang iets proberen te vinden en had de hoop al bijna verloren, totdat ik op een donderdag een reisbureau met jobclub inwandelde. Na kort aangegeven te hebben wat voor soort werk ik zocht, ging ik weer terug naar het hostel om mijn cv door te sturen. En nog voor ik het hostel bereikte, kreeg ik al een telefoontje van de jobclub dat ze een baan voor me hadden. Het was in de mijnindustrie voor een 'mining accommodation service'. Ik moest vrijdagochtend terugkomen voor een telefonisch sollicitatiegesprek. Het sollicitatiegesprek verliep erg soepel en voor ik het wist was ik aangenomen. Nu kwam de rest van de test nog: ik moest een whitecard halen (verplicht voor banen in de mijnindustrie), een volledig medisch onderzoek ondergaan en een 'policecheck' aanvragen. Dit alles was op maandag geregeld en dinsdagmiddag zat ik in het vliegtuig van Brisbane naar Gladstone. Het is dus allemaal erg snel gegaan. Het was al een hele shock om (met het verlaten van Nederland) mijn pumps in te ruilen voor 'thongs' (teenslippers), maar het was een nog grotere shock om de 'thongs' vervolgens weer in te ruilen voor 'steelcap shoes'! De eerste paar dagen dat ik op die schoenen heb gelopen, heb ik ze vervloekt! Want wat zijn die dingen zwaar zeg! Maar na aan paar dagen went het wel. En for your information: het eelt op je tenen groeit zo hard, dat je na een paar dagen niet eens meer in de gaten heb dat je schoenen van 3 kilo draagt. Ik ben dus hard toe aan een pedicure! Het werk bevalt me prima. Het is niet moeilijk, alleen fysiek best zwaar. Ik werk gemiddeld 10 uur per dag en dat voor 14 dagen aan een stuk. Na die 14 dagen heb ik een week vrij en kan ik reizen door Australië. De eerste week die ik vrij had, ben ik naar Brisbane en Noosa gegaan. Gewoon wat relaxen en bijkomen van het zware werk. Mijn tweede vrije week ben ik naar de Australia Zoo en Fraser Island gegaan en mijn derde vrije week ben ik naar Darwin gegaan. Maar over Darwin vertel ik in een latere update meer, want ik heb daar teveel meegemaakt om in deze blog te vermelden! Nu heb ik inmiddels weer een week vrij en verblijf ik in Agnes Water. Jaja, ik werk alweer bijna 3 maanden en ik moet zeggen dat het me nog steeds prima bevalt. En buiten dat, het geld en de vrije weken maken veel goed!

Maar goed, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte, ik ga naar de 'beergarden'!

Cheers!

  • 07 Juli 2013 - 09:22

    Yvonne:

    Eev,

    Het werd wel weer eens tijd voor een nieuw verslag!!! Goed bezig. Geniet er van en ik bel je binnenkort weer even.

    X Yvonne

  • 07 Juli 2013 - 11:37

    Tante Kasia:

    Hoi Eev,

    Idd weer tijd voor een verslag! Maar ja, wat wil je als je 14 dagen werkt en in de vrije week de hort op gaat. Fijn dat je tijd gevonden hebt om ons ook mee te laten genieten.
    En ik ben wel een beetje jaloers. Die kans kregen we vroeger niet. Geen haar op je hoofd die eraan dacht om als jonge vrouw alleen op stap te gaan. Laat staan naar een ander werelddeel en dat voor een klein jaar!! Je ouders zouden er vroeger ( voor mij ruim zo'n 45 jaar geleden) een hartaanval van gekregen hebben als ze zoiets hoorden en zeker geen toestemming geven. Meerderjarig of niet!
    Zeg duiken tussen de haaien? Hadden ze die verdoofd en tevoren goed gevoerd?? Ha ha.

    Wat een belevenis. Fijn dat je nu een baan hebt. Wel hard werken maar dat is goed voor je toekomst. Dan valt het bijhouden van je nieuwe appartement niet tegen. Dan hoef je geen 10 uur per dag te werken om dat bij te houden.
    En wat die werkschoenen betreft: die heb je in je appartement niet nodig, hooguit bij ons in Limburg als de Maas weer eens overstroomt. En ik zou ze maar niet in het vliegtuig mee naar huis nemen want dan kun je minder kilo's aan souvenirs meenemen!

    Wat een verhaal zeg wat je geschreven hebt. De reis van je leven heb je nu. En wie weet wat er nog meer volgt. Ik verbaas me telkens weer over de avonturen die je meemaakt.
    Ik hoef je niet te zeggen geniet ze, want dat doe je met volle teugen. (En wij ook van je updates!)

    X Liefs, ook van oom Yge, tante Kasia

    P.s. Hoeveel "beergardens" heb je inmiddels gezien/bezocht?

  • 07 Juli 2013 - 13:48

    Ma:

    Hoi lieverd,

    Ik heb weer genoten van je nieuwe verslag, het was de moeite. Leuk om op deze manier een beetje met je mee te reizen. Ik kijk nu al uit naar de volgende versie. Geniet ze, maar dat hoef ik eigenlijk niet te zeggen.

    Dikke kus,

    ma

  • 07 Juli 2013 - 21:37

    Jan En Nancy:

    Hoi Eva,

    leuk hoor dat we mee mogen genieten van jou reis? Wat heb jij al veel gezien en beleefd. Zo doe je wel veel indrukken op. Fijn dat je "DE BAAN" heb gevonden met een combi van vrije tijd. Met al die ervaringen is het goed om een onderbreking te maken. Wat gezellie dat je steeds meer mensen ontmoet en de taal helemaal eigen maakt.

    Gefeliciteerd met je behaalde PADI (staat ook leuk op je CV). Wat een ervaring onder water vooral die haai die dicht in je buurt is gekomen. Die heeft vast gedacht, ze is te mooi daar krijg je spijt van als ik die opvreet, dus wegwezen!

    Tja en dan die zware schoenen, het zijn militaire pumps zullen we maar zeggen. Dus tegen die tijd dat ze heerlijk zitten kan je altijd nog besluiten om in het leger te gaan, ha, ha, (enige ervaring is daar gewenst).

    We kijken uit naar het volgende reisverslag. Wensen jou veel cultuur belevenissen toe.

    Dikke zoen en leven het leven van ons allemaal uit een uitzonderlijk warm NOP

  • 08 Juli 2013 - 20:04

    Dorien Kubicki:

    Haai die Eva!!! Wat n story!dat leest lekker zo'n avonturenboek! Heb er van genoten onder t genot van n roseetje achter in de tuin in t zonnetje. Ff relaxen mee os Eef. Veel plezier en avontuur hè. Dikke XXX van (alweer oma) Dorien en Hans.(pootje van Billy)

  • 10 Juli 2013 - 22:15

    Jack En Elly:

    Hoi eva,

    we hebben je berichten gelezen en daar kunnen we wel uit opmaken dat je het reuze naar je zin hebt, ik ( jack ) wordt nu wel steeds nieuwsgieriger naar dat relaxte land australie, geniet nog van de tijd die je daar nog bent, dit pakken ze je nooit meer af.

    groetjes,

    jack, elly, karin en linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Agnes Water

Eva goed down under!

-

Recente Reisverslagen:

08 November 2013

Darwin and around

07 Juli 2013

Eindelijk weer een update!

11 Maart 2013

All you need is love

04 Maart 2013

Eindelijk
Eva

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 4171

Voorgaande reizen:

20 Februari 2013 - 10 Januari 2014

Eva goed down under!

Landen bezocht: