Eindelijk - Reisverslag uit Canberra, Australië van Eva - WaarBenJij.nu Eindelijk - Reisverslag uit Canberra, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

Eindelijk

Blijf op de hoogte en volg Eva

04 Maart 2013 | Australië, Canberra

Ik ben inmiddels al weer ruim een week in Australie en ik moet zeggen dat het me prima bevalt! Woensdag 20 februari ben ik vertrokkken en na enige vertraging ben ik op vrijdag 22 februari rond 9 uur in Melbourne geland. Na ' Border Security' iets te vaak bekeken te hebben, was ik toch wel huiverig voor de douane. Dus ik heel netjes alles aangegeven op mijn formulier. Heb je eten bij je: ja. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, bleek al uit Border Security! Eenmaal aangekomen moest ik mijn formulier inleveren. Daar werd gevraagd wat voor eten ik bij me had. Ik netjes verteld dat wat fisherman's friend en kauwgom bij me had. Dit was dus geen probleem. Daarna kon ik mijn backpack ophalen. Ook dat liep zeer voorspoedig. Ik kon 'm in 1 keer vinden (voor het eerst!). Voor ik naar buiten kon, moest ik mijn formuliertje aan iemand anders van de douane geven. Dit gedaan en hij stuurde me naar rechts, wat betekende dat ik meteen buiten stond! Niks geen strenge controles! Niks geen tassen open maken en aan zware ondervragingen onderworpen worden! Eenmaal buiten heb ik de skybus naar mijn hostel gepakt. Binnen 30 minuten was ik er. Vervolgens was het nog 5 minuten lopen, dus dat was ideaal! Ik zou 4 dagen in Melbourne blijven, maar dat is een week geworden. Ik wilde er niet meer weg! Had er zoveel leuke mensen ontmoet en de stad op zichzelf is ook geweldig!

Ik ben naar de Eureka Skydeck gegaan, waar je uit kunt kijken over heel Melbourne. Echt supervet! Ook ben ik naar Victoria Market geweest, een enorm grote markt waar ze werkelijk waar alles verkopen!

Op dinsdag 26 februari zijn we 's avonds naar de film geweest. En niet naar een film in de bioscoop, maar een film midden n een winkelcentrum. Zag er erg grappig uit. Midden in het winkelcentrum hing een groot scherm en stonden er strandstoeltjes. Je kreeg een ontvanger met oordopjes om je nek, die via een wifi-verbinding voor het geluid zorgde. Dat zag er erg maf uit. De film was erg goed; Slumdog Milionair.

Op woensdag 27 februari ben ik naar Phillip Island gegaan. Eerst gingen we naar een 'animal sanctuary', waar ze gewonde dieren verzorgen. Daar heb ik voor het eerst emoes, dingo's, koala's, wallibies en de tasmaanse duivel gezien. De wallibies liepen vrij rond en je kon ze ook voeren. Dat was echt geweldig! Na deze mooie ervaring gingen we naar Churchill Island, naar een 'heritage farm'. Dit was een oude boerderij in Amisch-stijl. Je kon daar kijken hoe ze schapen scheerden enzo. Dat vond ik eerlijk gezegd niet zo heel boeiend. Vervolgens zijn we naar een koala reservaat geweest. Ook geweldig om die koala's te bekijken. Ze doen verder niks bijzonders, alleen maar slapen. Maar misschien dat ik ze daarom ook zo geweldig vind! Rond de avond kwamen we aan bij de plek waar HET moest gebeuren: de pinguin parade! Iedere avond komen de pinguins vanuit de zee weer terug aan land om hun kinderen eten te geven. Zo'n prachtige gewaarwording! Honderden pinguins die het water uitkomen en hun kinderen roepen. Vervolgens gingen ze dan samen naar hun hol. Ja hol. Nooit geweten dat pinguins in holen leven! Rond middernacht waren we weer terug van deze fantastiche toer.

Op vrijdagavond ben ik vanuit Melbourne naar Canberra vertrokken met de nachtbus. Natuurlijk geen oog dichtgedaan, dus toen ik om half 5 in m'n hostel aankwam, was ik echt kapot. Helaas kon ik pas vanaf 1 uur inchecken, maar ook dat heb ik weer overleefd. Canberra zelf is niet zo boeiend eigenlijk. Dat had ik al van meerdere mensen gehoord, maar nu heb ik het dan ook zelf ervaren. Wat me wel opviel hier, zijn de vele gekleurde, trpoische vogels die hier in de bomen zitten. Ook door het geschreeuw van de kaketoes (en die schreeuwen echt hard!) voel je je echt in het buitenland.

Om 1 uur vanmiddag vertrek ik vanuit Canberra naar Sydney waar ik een aantal dagen zal verblijven. Ik heb nu 4 nachten in het centrum vastgelegd, maar wie weet worden dat er wel meer. Misschien dat ik daarna nog wel een paar nachten in de buurt van Bondi Beach zal verblijven. En ja, ik zal tussen de vlaggen zwemmen en nee, ik zal niet te ver de zee in gaan. Ik kom liever niet in mijn bikini op tv.

Anyway, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte!

  • 04 Maart 2013 - 08:21

    Janneke:

    Hey Eefje!

    Leuk om te horen dat het zo goed gaat! Had gisteren jullie ma al ff een berichtje gestuurd en die hadden gisteren zowel met jou als met Lex gebeld. Ze was erg blij dat het goed ging. Je had alleen niet geklaagd, dus we vroegen ons wel af of dat nou een goed teken was of niet?!Hier gaat het verder ook goed hoor! Buiten een lekkage/ verstopping die we hebben gehad, veroorzaakt door onze goede vrienden van de bouw, weinig meegemaakt. Fijn dat je al wat mensen hebt leren kennen. Ga je daar nu ook verder mee, of nog een beetje je eigen plannetje? Geniet er maar lekker van en inderdaad niet te ver zwemmen! Hoewel je dan wel gered kunt worden door hele gespierde mannen! Je kunt altijd nog zeggen dat het niet uitgezonden mag worden! :) Daarbij zou je daar ook je eerste rechtszaak van kunnen maken?!...

    Veel plezier!

    xxx Jurgen, Janneke en een kopje van Schanulleke

  • 04 Maart 2013 - 09:58

    Tante Kasia:

    Lieve Eva,

    Wat leuk om nu uitgebreid van je avonturen te lezen. Wat zie je veel op dit moment. Maak je ook veel foto's? Een tip zet ze op een sdkaart dan kun je meer foto's maken met je toestel. De tijd zal wel snel gaan. Je bent vandaag inmiddels al 12 dagen weg. Je afstudeerfeest lijkt héééél lang geleden te zijn.
    Fijn dat je zo geniet. Doe dit maar met volle teugen. Je weet nooit wat het leven nog meer in petto voor je heeft. Wie weet misschien nog zo'n lange reis naar een ver/ander werelddeel.

    Liefs vanuit het Limburgse
    oom Yge, tante Kasia en de hele bubs

    p.s.
    je hebt wel een mooi figuur om op tv te komen!

  • 04 Maart 2013 - 12:22

    Jessica:

    Heej Eef!!

    Wat super om dit verslag te lezen, kunnen we toch een beetje mee genieten van je mooie avonturen daar!! Ben blij dat alles goed gaat met je en dat je al veel leuke mensen hebt leren kennen!!
    Ik ga deze site goed in de gaten houden, en kijk nu al uit naar je volgende verslag ;) !!
    Geniet er nog onwijs van! En we keep in touch :) !!

    Liefs xx Jessica



  • 04 Maart 2013 - 19:36

    Annebel:

    Hey Eef

    Leuk om te lezen! Geniet van Sydney en keep us posted!
    XXX

  • 05 Maart 2013 - 00:52

    Dorien :

    Eva, wa grandioos je belevenissen zo te lezen, je maakt wa mee hè meis! Top. Ik blijf je lekker volgen,leuk, lijkt wel n boekje.xxx

  • 06 Maart 2013 - 21:37

    Nancy:

    Hoi Eva,
    Wat leuk, ik kan je een berichtje sturen. Ik kreeg vandaag van je mama het adres. Zo globetrotter jij vermaakt je goed volgens de berichten (ik had ook niet anders verwacht van jou). Geweldig, wat zal jij veel indrukken opdoen te gek meiske geniet er maar van.

    We hoorde dat je wat reisuren achter de rug hebt en ook al andere reizigers hebt ontmoet. Multi culti zullen we maar zeggen en je kunt veel van elkaar leren.
    Succes en geniet van alles wat je onderneemt!

    Dikke kus van ons,
    Familie uit de Noordoostpolder




  • 06 Maart 2013 - 22:13

    Emil (Pa):

    He Meid,

    Goei reisverslag wor! Je hebt er wel de tijd voor genomen. Wat leuk van Bondi Beach ik had wel graag dat je buiten de vlaggen ging zwemmen dan kunnen wij ook eens lachen als het uit gezonden word.

    XXXXXXXXXXXXXXX
    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Canberra

Eva goed down under!

-

Recente Reisverslagen:

08 November 2013

Darwin and around

07 Juli 2013

Eindelijk weer een update!

11 Maart 2013

All you need is love

04 Maart 2013

Eindelijk
Eva

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 4170

Voorgaande reizen:

20 Februari 2013 - 10 Januari 2014

Eva goed down under!

Landen bezocht: